Навколосвітня подорож лише на сонячній енергії
Відомий аеронавт, психіатр, підприємець та людина, яка просто не може жити без пригод, Бертран Піккар, розпочав навколосвітню подорож лише на сонячній енергії. Він є одним із розробників Solar Impulse. Літак оснащено сонячними батареями, й він здатен здійснювати польоти на далеку відстань. Подорож стартувала в Абу-Дабі 1 березня цього року із запланованими 12 місцями для зупинки впродовж польоту.
- У 1999 році Вам вже вдалося облетіти навколо світу на повітряній кулі. Чи не могли б ви розказати про цей досвід?
Подорож тривала 20 днів. Мене весь час непокоїло, що вітер буде слабкий, рух уповільниться і не вистачить пального. Коли подорож завершилась, то з’ясувалось - в нас залишилось лише 40 кілограмів рідкого пропану, а загалом використано 3,7 тон. Тоді я заприсягся собі, що моя наступна навколосвітня подорож відбудеться без використання пального . Так і народилась ця ідея.
- Разом із напарником Андре Боршбергом (André Borschberg), ви побудували літальний апарат, який отримав назву Solar Impulse. Чи мали впевненість від самого початку щодо успіху в цій справі?
Усі спеціалісти запевняли про неможливість побудови невеликої та легкої конструкції, оснащеної усіма необхідними сонячними панелями та батареями. Я та Андре не були фахівцями у галузі авіабудування, тож розпочали шукати усі можливі варіанти втілення ідеї. Це ще один раз підтверджує вислів, що електричну лампочку винайшов не продавець свічок!
- Розкажіть, у чому особливість одномісного Solar Impulse?
Розмах крил Solar Impulse ширший за реактивного А747, важить не більше автомобіля. Його оснащення представлено н айкращими сучасними електродвигуном, освітленням, ізоляційними та максимально легкими конструкційними матеріалами. Всі ці матеріали можуть використовуватись у машинному будівництві, домашньому господарстві та при облаштуванні робочих місць, що дозволить скоротити енергетичні витрати . Ми прагнемо не тільки здійснити навколосвітню подорож без використання палива. Я й напарник займаємось розробкою, демонстрацією та розповсюдженням технологій, які наша планета конче потребує, щоб стати чистішою та гармонійно розвинітішою.
- Який час та шлях для подорожі ви обрали, і чому?
Звісно ж ми опирались на попередній досвід. Маршрут пролягатиме вздовж тропічного поясу, тож сонячного світла буде вдосталь. Найкраще розпочати у березні, так ми уникнемо екваторіальних грозових штормів.
- Перетин океану може тривати три дні і довше. Як будете відпочивати за відсутності пілота-напарника?
Мною була розроблена спеціальна техніка самогіпнозу, коли тіло засинає, а мозок продовжує реагувати на небезпеку. Це дозволяє мати короткий 20-хвилинний відпочинок до 10 разів на добу. У цей час літак працює у режимі “автопілот”. Якщо щось піде не так, я прокинусь від сигналу тривоги та вібрацій у кабіні.
- Ви походите із родини шукачів пригод. Що такі люди значать для світу сьогодні?
Мій дідусь започаткував сучасну авіацію, винайшовши герметичну кабіну пілота. Він був першим, хто здійснив політ на повітряній кулі у стратосфері. Мій батько брав участь у найглибшому зануренні на батискафі для морського флоту Сполучених Штатів. Я зростав із вірою у те, що світ стає цікавішим, коли його досліджуєш. Особливо, коли робиш речі, на які до цього ніхто не наважувався. Доба завойовників скінчилась. Сьогодні світ має спільні цілі - покращити якість життя на нашій планеті, подолати бідність та хвороби, навчитись раціонально використовувати те, що нам дарує природа.
Джерело: