strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Швеція відкриває одну із перших у світі електричних доріг

Електрична дорога у Швеції Останнім часом у заголовках майорить Швеція, як блискучий зразок екологічно свідомого впровадження електричних доріг. Там щойно відкрили двохкілометровий випробувальний відрізок дороги на шосе у Сандвікені (Sandviken), де електричні транспортні засоби можуть під’єднатися до підвісної системи, схожої на легкі колії. Швеція – одна з перших країн у світі, яка випробовує електроенергію для руху важковагового транспорту на громадських дорогах. Таке впровадження може привести до мети, яку встановила держава перед собою: перейти на використання безпаливного транспорту до 2030 року.

Фото: assets.inhabitat.com

Шведське транспортне агентство не бачить іншого сталого рішення у боротьбі з викидами, що виникають від інтенсивного руху вантажних транспортних засобів на території Швеції. Покращення фіксуються увесь час, але вони мізерні. Великі вантажівки постійно пересуваються країною, тому електрифікація доріг зможе значно покращити ситуацію. Позитивним також є те, що техніка та електричні дороги значно розвинулись за останні роки.

Минулого року шведське транспортне агентство вирішило підтримати проект, де будуть випробовуватись 2 способи живлення транспорту: повітряні контактні мережі та колії на дорозі. Випробовування у Сандвікені будуть проводитись регіоном Євлеборг (Gävleborg), де будуть використовуватись вантажівки із струмоприймачем на даху, за допомогою якого буде живитися гібридний електричний мотор. Недалеко від Арланди (Arlanda) компанія eRoad Arlandа буде випробовувати іншу технологію, яка складається з електричних колій на дорозі, що підживлюють транспортний засіб під час руху.

Першою буде випробовуватись система електричних доріг, яка схожа на легкі повітряні колії та дозволяє вантажівкам живитись від електричної енергії, поки вони знаходяться на унікальній дорозі. Потім на звичайній дорозі такі автівки можуть рухатись як гібридні засоби за рахунок біопалива . На електричній дорозі вантажівки отримують енергію через струмоприймач, який під’єднується до електричних ліній . Це не лише дозволяє вантажівкам споживати чисту енергію, але і дозволяє їм уникати підзарядки. Автомобільна компанія Сканія (Scania) постачає гібридні вантажівки. Дослідник із Сканії Нільс-Гюннар Вогстед (Nils-Gunnar Vågstedt) розповів, що електрифікація може привести до значної економії палива.

Електромобіль підзаряджається з дороги

Фото: svtstatic.se

Генеральний директор шведської транспортної адміністрації (Swedish Transport Administration) Лєна Еріксон (Lena Erixon) розповіла: « Електричні дороги ще на один крок наблизять нас до безпаливного транспорту та мають потенціал по досягненню нульового рівня викидів вуглекислого газу. Це один із способів розвитку екологічно розумного транспорту в існуючій дорожній мережі ».

Випробування будуть проводитись до 2018 року та дозволять Швеції побачити, як технологія функціонує у реальному житті. Шведські агентства енергетики та сталого розвитку будуть допомагати транспортній адміністрації з фінансуванням проекту. Сканія та Сіменс (Siemens), які розробили провідну технологію, також допоможуть із оплатою. Сіменс працювали над технікою для електричних доріг, так званих «eHighway», протягом довгого часу. Технологія дозволяє автомобілям отримувати енергію від повітряних контактних мереж через струмоприймач на даху. Сканія також протягом довгого часу досліджувала можливість електричного живлення вантажівок та автобусів. Регіон Євлеборг буде виступати координатором проекту.

Електродорога у Швеції

Фото: regiongavleborg.se

Генеральний директор шведського енергетичного агентства Ерік Брандсма (Erik Brandsma) розповів: «Електричні дороги – це ще один шматочок пазлу в транспортній системі майбутнього, особливо це стосується перетворення сектору важкого транспорту на безпаливний на довгий проміжок часу».

За матеріалом Лейсі Кук (Lacy Cooke)

Читати також:  Як воно там: зразкова Швеція у незразковому світі Швеція прагне стати першою країною, що не використовує викопне паливо

Для КліматІнфо переклала та підготувала Катерина Андерссон

Редактор: Тетяна Фарафонова

Поділитись в соціальних мережах: