Швидка мода не може бути екологічно чистою
Швидка мода та екологічність ― речі непоєднувані. Сам принцип швидкої моди полягає у потоковому випуску дешевих нових колекцій та стимулюванні їхнього споживання – і жодного натяку на екологічність. У таких кількостях і з такою швидкістю ― як цього потребує швидка мода ― просто неможливо випускати одяг із дотриманням екологічних норм.
Багато виробників одягу прагнуть переконати нас у протилежному. Вони створюють еколінії, щоб привабити вибагливих та скептичних покупців . У статті газети Аль-Джазіра (Al Jazeera) зазначено, що H&M запустила колекцію Conscious collection (Свідома колекція), речі для якої було вироблено з органічної бавовни та поліестеру вторинної переробки ; Puma у свою чергу представила колекцію одягу InCycle Collection, що піддається біорозкладанню ; Adidas – екоформу ; Uniqlo розпочала кампанію All-Product Recycling Initiative (Ініціатива з Переробки Усіх Продуктів ); Zara відкриває екологічні магазини , а Gap розробила для своїх працівниць програму P.A.C.E. (Особистий розвиток та кар'єрний ріст).
Читати також: Червона картка токсичному футболу
Але всі ці спроби є ніщо інше, як “зелений камуфляж”, оскільки “екологічність та консюмеризм є несумісними” .
Лівія Фірс, креативний директор консалтингової фірми Eco Age (Лондон), стверджує, що бренди, які займаються швидкою модою, повинні змінити свої бізнес-моделі. Поки вони продовжують випуски “в таких об'ємах та за такими смішними цінами, їхні екоініціативи, якими б щирими вони не були, є проявом "зеленого камуфляжу» ”.
Крім того, часто такі ініціативи зосереджені лише на одному аспекті екологічності та етичності. Футболка з органічної бавовни ― це класно, але її можуть виготовляти з використанням підневільної праці та токсичних речовин, небезпечних для кравчинь та інших працівників.
Читати також: Через токсичне забруднення води в Китаї в небезпеці наші діти
Саме такими питаннями займається Коаліція за екологічно раціональне виробництво одягу (Sustainable Apparel Coalition), що розробила інструмент оцінки екологічності “Higg Index”, який вимірює 5 показників у виробництві одягу :
- використання води
- викиди вуглецю
- умови праці
- відходи
- використання хімікатів.
За даними Аль-Джазіри, ч ленам SAC належить 35% світового товарообороту , і з 2011 року до неї входять такі відомі бренди як Nike, Target та Gap. Є надія, що ще більше компаній звернуть увагу на цілісну картину виробництва одягу.
Але потужний поштовх до змін повинні дати самі покупці, яких хвилювало б, що відбувається за лаштунками швейної промисловості, а не довірливо покладались на чесність компанії. Минулорічна трагедія на фабриці у Бангладеші підняла питання про виробничі стандарти, але зараз інтерес споживачів до них, здається, знову знизився.
Читати також: Найвідоміші бренди продають споживачам брудну білизну - дослідження Грінпіс
Найлегший шлях уникнути “зеленого камуфляжу” - оголосити бойкот індустрії швидкої моди та протистояти спокусі щотижня чи щомісяця купувати нові речі. Всупереч поширеній думці, для цього не обов'язково бути багатим.
Як можна підтримати цю ініціативу:
- Підтримуйте малі компанії, оскільки відслідковувати постачальника їхньої продукції легше, ніж у випадку з великими компаніями.
- Робіть покупки в приватних магазинах або безпосередньо у кравців.
- Шукайте речі від місцевих чи державних виробників.
- По можливості купуйте якісні речі. Скоріш за все, вони слугуватимуть довше, і ви будете поводитесь з ними бережливо.
- Віддайте перевагу одягу та взуттю, що піддаються ремонту.
- Купуйте вживані речі у секонд-хендах, адже вони вже довели свою довговічність.
- Не піддавайтесь швидкоплинним віянням моди. Носіть якомога довше той одяг, що є у вас у шафах.
- Обмінюйтесь речами з друзями.
Читати також: Заощадити гроші «озеленивши» гардероб
Важливо розуміти різницю між компаніями, які насправді прагнуть мінімізувати шкідливий вплив на довкілля та зробити ланцюг поставок прозорим, і які перейняли екотенденцію, щоб покращити свій імідж. Тут вам допоможе чудовий
Джерело: