strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Світанок екологічних авіаперельотів

Літаки та СО2 Відповідно до зростання взаємозв’язку у всьому світі збільшується і попит на авіаперевезення: протягом наступних декількох років в небо підніметься більш ніж 30 000 нових великих літаків. Але для того, щоб підтримати ріст авіаперевезень без посилення глобального потепління, потрібно скоротити авіаційні викиди СО2, які впливають на нього і не враховуються паризькими угодами по клімату, підписані у минулому грудні більш ніж 190 країнами світу.

Фото: aef.org.uk

На щастя, нині є прекрасна можливість відв’язати авіаційні викиди СО2 від зростання авіаперельотів. Представники з 191 країни зустрілись у Монреалі на 93-й сесії Міжнародної організації громадської авіації ООН (ІКАО); після десятиліть суперечок вони нарешті домовились щодо угоди про зміни клімату у сфері авіації.

Нова рамкова угода ІКАО націлена на «вуглецево-нейтральне зростання» в міжнародній авіації, починаючи з 2020 року . Його центральною частиною є глобальний ринковий показник (GMBM), за допомогою якого авіалінії зможуть обмежити свої чисті викиди на рівні 2020 року за прийнятних витрат. Це обмеження на викиди, які містять вуглець, в глобальній індустрії вперше в історії не змусить споживачів платити більше. А авіакомпанії будуть купувати скорочення викидів з інших секторів економіки, направляючи, таким чином, мільярди доларів на розвиток низьковуглецевих технологій в усьому світі.

Протягом перших 6 років нова рамкова угода буде діяти лише для польотів між країнами , які її добровільно підписали. Тож ІКАО буде необхідно заохочувати авіаперевізників до участі у програмі. Добровільний підхід викликав певну критику, але класифікація цієї програми, як «добровільної» або «обов’язкової» не така й важлива, оскільки міжнародні угоди, як правило, можуть діяти лише у суверенних державах, які вирішили приєднатися до них.

Біля 64 країн уже оголосили про свою готовність підписати угоду ІКАО. Це майже 80 % від очікуваного збільшення викидів СО2 над рівнями 2020 року.

ІКАО

icao.int

Нова угода надає великі можливості для попередження викиду 2,5 мільярдів тонн СО2 протягом перших 15 років – такого ефекту можна було б досягти, прибравши з доріг 35 мільйонів машин за кожен рік дії програми. Угода буде стимулювати великих виробників, таких як Boeing, Airbus, Bombardier та Embraer – які й так інвестують у тихіші, економічно вигідні літаки і підвищення ефективності існуючих моделей – розробляти екологічно чисті технології, які дозволять їм скоротити витрати на компенсацію викидів.

Розвинуті країни уже запропонували свою допомогу в реалізації GMBM, які відкриють шлях для інвестицій у країни з економікою, яка розвивається, та стають новими авіаційними важкоатлетами. Якщо ці країни зможуть перестрибнути через застарілі технології, вони матимуть шанс стати новими лідерами екологічних перельотів. Вони першими мають скористатися цією можливістю та приєднатися до рамкової угоди ІКАО, щоб їх виробники отримали чіткий і передбачуваний шлях розвитку.

Читати також:  Встановлено стандарти викидів СО2 для комерційних літаків

На торішніх кліматичних перемовинах у Парижі ми стали свідками сили глобальних спільних дій по боротьбі зі змінами клімату. Не менше 187 країн — великі й маленькі, розвинуті і ті, що тільки розвиваються — оголосили готовність до скорочення викидів за декілька місяців до конференції, що створило імпульс для досягнення знакової угоди.

Угода ІКАО є наступною хвилею міжнародної битви проти зміни клімату. Разом ці дві угоди зміцнять шанси на створення екологічно стійкого економічного зростання. Позбуваючись від викидів вуглецю сьогодні, ми даємо майбутнім поколінням повітряних мандрівників зі всіх країн можливість милуватися з ілюмінаторів на здорову планету.

Крістіана Фігерес (Christiana Figueres),
Лоуренс Тубіана (Laurence Tubiana)

Для КліматІнфо переклала та підготувала Анна Коляда

Редактор: Юлія Акінжали

Поділитись в соціальних мережах: