У Європі за 2014 рік продаж електричного транспорту виріс на 60%
Ринок електричних авто відчутно зростає: 65 199 легкових і вантажопасажирських автомобілів було зареєстровано в Європі в 2014 році [1]. Було зафіксоване збільшення на 60,9% порівняно з 2013 роком. Такий динамізм найбільш помітно у Норвегії та Франції. У 2015 імпульс продовжує рости й стає передвісником поворотного моменту в демократизації електричних транспортних засобів.
На фото: Zoe Renault електричний автомобіль став найбільш продаваним у Франції в 2014 © Renault
Згідно з доповіддю, наданою Національною асоціацією з розвитку електричної мобільності (Avere France), Норвегія і Франція рухають ринок електричних авто вгору! Лише ці дві країни зафіксували трохи більше 50% реєстрацій електричних транспортних засобів.
Норвегія за 2014 рік посіла 1 місце із кількістю 18 649 реєстрацій, що є показником подвоєння продажів, порівняно з даними, наданими у 2013 році. У цій країні більше 10 автомобілів, проданих в 2014 році, були електричними! Успіх був досягнений, в основному, завдяки стимулам, які запропонувала держава щодо купівлі та експлуатації авто з електричними двигунами , що робить більш конкурентоспроможними пропозиції, порівняно з двигунами на паливі. У Франції 15 046 електричних автомобілів було продано в 2014 році, коли у 2012 році – лише 9 314. Німеччина продала 8 804 автомобілів і Великобританія , у свою чергу, 7 370.
На відміну від відносної збалансованості французького ринку, європейський ринок має невикористаний потенціал зростання серед професіоналів, а й доказ того, що вони залишаються обережними, незважаючи на інвестиції в декількох великих компаніях, наприклад, La Poste.
З 2012 року La Poste почав свою програму з використання електричних транспортних засобів для збирання і розподілу пошти і дрібних вантажів. Результат вражає. «La Poste на цей час володіє найбільшим парком електромобілів у світі!», - підкреслює оператор поштового зв'язку [2].
Європейський успіх Альянсу Renault-Nissan
У Європі на ринку домінує тандем Renault-Nissan, що позиціонує Nissan LEAF (14 385 реєстрацій) і Renault ZOE (10 980) як бестселери. До списку відомих моделей входить й Tesla Model S завдяки норвезькій активності (8 744). У Німеччині досить популярний BMWi3 (5 620) і Volkswagen e-up (5 170). У сегменті комерційних автомобілів Kangoo ZE і Nissan е-NV200 входять в топ-10 найуспішніших автомобілів.
Рейтинг електромобілів, які користувалися найбільшим попитом у Франції
Рейтинг та ринкова частка електромобілів, що найбільше продавались у Франції (за перші 9 місяців 2014) © CCFA
Але ці цифри, як і раніше, мізерні проти ринку авто, які працюють на традиційному паливі. За даними Комітету французьких автовиробників (CCFA) в перші дев'ять місяців 2014 року зі 100% зареєстрованих авто на електричні легкові автомобілі припадає 0,52%; гібридні транспортні засоби (електричні + бензин чи дизельне паливо) мають частку у 2,31% за той самий період.
Франція як один з європейських лідерів повинна популяризувати використання електричних автомобілів у 2015 році.
З більш ніж 43 000 одиницями зареєстрованих моделей з 2005 року, у Франції можна зустріти найбільшу кількість електричних транспортних засобів на дорозі, порівняно з іншими країнами Європи. «Активна державна політика у сфері підтримки сектора електричного транспорту та французький ринок мають підтвердити свої провідні позиції в 2015 році», - не приховує Avere-France свого ентузіазму.
Нові ініціативи, оголошені урядом, мають допомогти усунути перешкоди на шляху переходу до електричних транспортних засобів:
- Більш конкурентоспроможна ціна : підтримка екологічного бонусу у 6 300 євро, вартість електричних транспортних засобів залишатиметься на рівні паливних того ж класу. Приваблива ціна, яка буде посилена шляхом прийняття програми СУПЕРБОНУС з середини року.
- 10 000 бонусів євро для автомобілістів, охочих замінити їх дизельний автомобіль на електричний автомобіль, і 6 500 євро для придбання гібридного автомобіля.
- Будуть введені наліпки, колір яких буде залежати від рівня викидів. Найчистіші електричні та гібридні автомобілі повинні отримати «зелений стікер». «Помаранчевий стікер» буде клеїтись на екологічно чисті дизельні і бензинові двигуни. Перше реальне тестування програми буде проводитися у вересні 2015 в Парижі.
- Заряджатися вдома буде дешевше: спеціальний податковий кредит допоможе обладнати будинок системою зарядки батарей за нижчою ціною ( -30% з 1 вересня 2014).
- Кінець турботам, пов'язаним з автономією: розвиток національної мережі за навантаження інфраструктури (приватні інвестиції і ADEME) буде заспокоювати користувачів, що розширюватиме сферу електромобілів.
Гарний початок 2015 для електричного автомобіля
Поява нових моделей дозволила виробникам збільшити продажі в другій половині 2014 (55% на рік), демонструє динаміку, яка триває і в перші місяці 2015. Це обіцяє ринку електричних авто прибутковий рік.
Справді, ринок починає рік із збільшенням на 54%. Ринок гібридних транспортних засобів також досяг гарного росту на 13%. Таким чином, у січні 2015 року 902 особи зареєстрували електричні легкові та вантажопасажирських автомобілі. На французькому ринку кількість автомобілів в цілому знову зростає (+ 5,9%), сегмент електричних автомобілів зміцнив свої позиції: зафіксовано зростання на 54% порівняно з січнем 2014 року.
Електричні та гібридні автомобілі не є ідеальними, проте вони сприяють скороченню прямих викидів шкідливих речовин у великих містах : це достатньо вагома підстава, щоб підтримати їх. Вони можуть, наприклад, переміщуватись в "екологічних зонах", які зараз існують в майже 200 європейських містах, таких як Берлін, Лондон, Мілан, Стокгольм, Амстердам і Копенгаген. Це те, що передбачено у статті 13 Білля про перехід енергетики до зеленого зростання. Стара ідея, похована з відмовою від Zapa ...
Примітки
Результати з 18 європейських країн (Норвегія, Франція, Німеччина, Великобританія, Нідерланди, Швейцарія, Данія, Швеція, Іспанія, Австрія, Італія, Бенілюкс, Ірландія, Португалія, Фінляндія, Ісландія, Греція).
General Electric (GE) замовив 25000 електричних транспортних засобів протягом 5 років. Це, ймовірно, одне з найбільших замовлень в історії електричного автомобіля. Пліч-о-пліч з Avere-France, які також використовують 25000 автомобілів, Renault продала майже 5 000 електричних транспортних засобів компанії (Twizy, Zoe і Kangoo ZE), або 55% частки ринку у Франції!
Джерело: