strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Від ідеї до дії: проект «Міністерство кліматичної магії»

Учні Шостківської школи Вже другий рік поспіль громадська організація “Колегія екологічної освіти «Світ Освіт» працює з темою зміни клімату. За цей час команда невтомних активістів реалізувала успішні проекти по всій Україні – шкільний проект із раціонального використання ресурсів та енергії ( ]]> SPARE ]]> ), «Секрети свідомого споживання» (тренінги для волонтерів) та «Граючи, змінимо світ» ( посібник із екологічними іграми ).

Упродовж березня-травня у 5 містах України триває проект організації – « Міністерство кліматичної магії », щоб розвивати культуру кліматичного молодіжного лідерства та заохочувати юне покоління втілювати власні екологічні ідеї.

У рамках проекту учні 7- 10 класів пройшли тренінги і тепер мають втілити ідеї або екологічну кампанію у своєму місті або школі.

Читати також:  Тренди у освіті, запровадження яких ми чекаємо в Україні

Організатори проекту діляться враженнями та очікуваннями від проекту «Міністерство кліматичної магії».

 

Ольга Лаврик, голова ГО «Світ Освіт», тренерка проекту

Зараз українська система освіти перебуває на стадії реформування, в кінці минулого року була видана концепція нової української школи і однією з ключових компетентностей в ній вказана екологічна грамотність. Наші проекти допомагають молоді здобувати необхідні знання та навички в цій галузі. У рамках «Міністерства кліматичної магії» ми інформуємо шкільну спільноту про зміну клімату, навчаємо командній роботі та проектному менеджменту. Все це відбувається в цікавій інтерактивній, тренінговій, ігровій формі.

Кліматична освіта

Перший день «магічного» тренінгу присвячений темі зміни клімату, її причинам та наслідкам, оскільки саме до цієї теми «Світ Освіт» хоче привернути увагу, другий день – командоутворення, адже для реалізації проектів необхідно, аби в школах створювалися команди однодумців (міністерства кліматичної магії) і третій день –проектний менеджмент.

Ми відвідали 5 міст у різних регіонах України : Хмельницький, Калуш, Костянтинівку, Шостку та Лугини. Було важливо дізнатися місцеві екологічні проблеми, які підштовхують втілювати проекти і породжують соціальну активність.

Оля Лаврик

У результаті тренінгів було згенеровано багато цікавих ідей для реалізації від школярів-учасників проекту. Наприклад, у Лугинах, діти планують облаштувати міський парк і зробити літній кінотеатр для перегляду еко-фільмів . Також у їхніх планах створення простору для настільних ігор, зокрема екологічних. У Хмельницькому вже зовсім скоро з’явиться еко-хаб – комфортна зона у школі, оформлена в екологічному стилі, де можна з користю для себе і для громади проводити час.

Я дуже хочу, аби «Міністерство кліматичної магії» розповсюдилося на всю Україну, а може і за її межі (посміхається), та допомагало молоді втілювати екологічні проекти мрії не лише в містах-учасниках, а й інших містечках і селищах.

Артем Бараннік, тренер ГО «Світ Освіт»

Кожна ідея унікальна в той момент і в тому місці, де вона з’явилась, і гідна бути реалізованою.

Шкільні еко-посиденьки

У Шостці в учасників тренінгу виникла ідея організувати Green Drinks – посиденьки за чаєм із обговоренням екологічних тем. Були також пропозиції прожити день без авто, зробити одну вулицю пішохідною, організувати велопробіг . І це тільки деякі з ідей школярів! Мені подобається працювати з молоддю та допомагати школам втілювати екологічні проекти. У кожному колективі своя атмосфера. Кожен учасник проекту – це окремий світ! У підлітків є можливість висловити свою думку, вони дуже радіють цьому і ми одразу стаємо друзями. На наших тренінгах у кожного була змога поділитися своїми думками і це найбільш цінне для мене.

Кампанія у Костянтинівці


Катерина Мірошніченко, виконавча директорка ГО «Світ Освіт», тренерка «Міністерство кліматичної магії»

Часто замислююсь чому я роблю це зараз? Сучасний світ або має вирішити екологічну проблему, або загинути . Для цивілізації – це сильний виклик. Чи не найбільше дивує, чому всі не говорять про це, не думають? Адже, коли ти не можеш пити воду з-під крану, навколо тебе сміття, смог, який зараз у Києві, то розумієш, що не потрібна додаткова мотивація для зміни екологічної ситуації. Мені здається, сьогодні вже треба запитувати: чому ти не їздиш на велосипеді? А чому тебе це не цікавить? Невже ти хочеш жити у такому світі?

Атмосфера взаєморозуміння

Головне повідомлення до молоді у рамках проекту «Міністерство кліматичної магії» – проблема зміни клімату важлива і як можна у щоденному та шкільному житті зменшити свій негативний вплив на довкілля . А коли таке розуміння є, лишається дати механізми дії – саме тому останній день тренінгів присвячений проектному плануванню, щоб школярі могли краще зрозуміти цей процес і зрештою реалізувати напрацьовані ідеї. Важливо було створити атмосферу взаєморозуміння, щоб кожен максимально відкрився і був вільним у своїх думках. Багато хто вперше зрозумів, що питання зміни клімату є справді важливим і критичним для світу! До цього школярі вважали, що фінансові питання чи питання голоду більш нагальні.

Кожен робить вибір сам

Тренінги ГО «Світ Освіт» інтерактивні й кожна вправа така, щоб учасники могли проявити себе, зробити власний вибір. Саме тому про проблеми міста говорили учні, а не тренери. Саме вони обирали як працювати і в якому товаристві. Локальні екологічні проблеми виявляти було не складно, бо учні добре про них знають. До речі, багато з озвучених проблем пов’язані зі зміною клімату опосередковано. Наприклад, у Костянтинівці дітей бентежить велика кількість безхатніх тварин. А загалом учасники проекту добре знають, чи є в їхньому місті роздільне сміття, чи вирубують дерева, або звідки задимлення у їхніх населених пунктах.

Кампанія у Лугинах

Інструменти активізму

Результатом проекту організатори бачать створення інформаційних куточків у школах. Учні після тренінгів проводять акції та реалізують шкільні проекти, відповідно зростає поінформованість про зміну клімату серед шкільної молоді. Діти стають соціально активнішими, отримують певні інструменти активізму, а тренінговий формат змушує мислити інакше.

Для КліматІнфо підготувала журналістка Катерина Зайцева

Поділитись в соціальних мережах: