strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Fashion Summit у Копенгагені: як НЕ зробити індустрію моди екологічнішою

 Fashion Summit у Копенгагені Представники всіх великих модних брендів – від роздрібних мереж «швидкої моди» на зразок H&M, Asos та Zara до елітних брендів Burberry та Swarowski – зібралися у Копенгагені для обговорення екологічності світової індустрії моди.

Фото:  Учасники Fashion Summit у Копенгагені, 10 травня 2017 р.

Мода – одна з найбільш прибуткових та руйнівних індустрій у світі. Щороку вона заробляє півтора трильйона євро та виробляє більш ніж мільярд предметів одягу. Якщо обсяги світового виробництва одягу зростуть на 63% до 2030 року, то ця модель досягне своєї фізичної межі. 

На цьогорічному Fashion Summit у Копенгагені багато уваги приділяли технології «зациклення», яка, за словами учасників, здатна вирішити проблему обмежених ресурсів у одній із найбільш ресурсомістких світових індустрій. 2015 року індустрія моди використала майже 80 мільярдів кубічних метрів прісної води, викинула більше мільйона тонн CO2 та створила 92 мільйони тонн відходів. Учасники самміту усвідомлюють величезний шкідливий вплив цього виду промисловості та визнають, що ми зіткнулися зі «зростаючим ризиком дестабілізації планети, результатом якої будуть раптові й незворотні зміни у довкіллі».

Те, що учасники саміту заговорили про важливість зациклення відходів, є багатообіцяючим, але цього недостатньо. Лідери промисловості рідко говорять про справжнє вирішення проблеми – зменшення обсягів виробництва. Розповідаючи про екологічне інвестування та інноваційні матеріали, вони залишають поза увагою проблему необмеженого зростання, яке неможливе на планеті з обмеженими ресурсами. 

Читати також:  Розумний шопінг

Виробники хочуть перекласти на покупців відповідальність за їхню поінформованість та переробку їхнього одягу, і водночас продовжувати продавати дешеві речі. Реальні зміни не відбудуться без інвестицій у дизайн, впровадження стратегій довшого використання одягу та зменшення впливу на довкілля ще на стадії розробки одягу. Модні бренди повинні переглянути свої маркетингові стратегії та залучити покупців до нового сценарію, за яким люди купуватимуть менше, а одяг буде зносостійким та придатним для ремонту.

Вистава «сміттєвої королеви» у Тайбеї

Вулична вистава «сміттєвої королеви» у Тайбеї, листопад 2016 р.

Недостатньо просто продавати ідеї-плацебо, які, зрештою, залишають купівельні звички незмінними та лише зменшують почуття провини. Навіть якщо ми заохотимо людей більше дбати про переробку, необхідно пам'ятати, що вона також є ресурсомістким процесом, який потребує хімікатів та великої кількості енергії. Існують багато невирішених проблем, які роблять переробку відходів комерційно невигідною.

Ми вже усвідомили, що маємо більше одягу, ніж можемо носити. Покупки роблять нас щасливими ненадовго. Величезні купи модних речей та швидка зміна трендів не задовольняють наших справжніх потреб. Якщо індустрія моди справді хоче бути «двигуном для глобального та екологічного розвитку», то її лідерам потрібно замислитися про відхід від поточної бізнес-моделі постійного зростання. Сподіваємося, що мода не чекатиме 2030 року, щоб зрозуміти це. 

Чіара Кампіоне (Chiara Campione)

Читати також: Чому відповідальне споживання приносить щастя? Що таке мікрофібра, і чому наш одяг забруднює океани?

Для КліматІнфо переклала та підготувала Ірина Стрельникова

Редактор: Катерина Буряк

Поділитись в соціальних мережах: