strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Майбутня енергія: автобуси їздитимуть на каві?

Червоний автобус у ЛондоніЧи можуть лондонські автобуси їздити на кавовій гущі? Еко-підприємець Артур Кей (Arthur Kay) хоче, щоб червоні автобуси, які стали прикметою Лондона, їздили на паливі, виготовленому із залишків кави. Він керує новою фірмою «Biobean», котра збирає відходи з кавових мереж, таких як «Costa» і перетворює їх у рідке паливо. Згодом фірма має відкрити автобус, який їздитиме на каві. 

Лондону життєво необхідно зробити повітря чистішим – щільна сітка доріг разом з високими будівлями робить його одним із найзабрудненіших місць в Об’єднаному королівстві. 

«Ми живемо у час, коли від суспільства, що споживає енергію з викопних джерел переходимо до суспільства, де все більше настає розмаїття (енергій). І біопаливо матиме вирішальне значення у новий час», – каже пан Кей.

Біохімічний метод, при якому олія витискається з купи кавової гущі, запатентований. Із гущі випаровується волога при допомозі речовини відомої як гексан. Він витягує від 15 до 20 відсотків олії. Маса, яка залишається, перетворюється у біомасові пелети, які можна спалити у спалювачах деревини.

«Під рукою завжди весь набір інгредієнтів», – відмічає пан Кей.

Низька якість повітря у Лондоні

Низька якість повітря в Лондоні змушує людей одягати захисні маски на вулицях.

«Оскільки люди завжди питимуть каву, завжди будуть рештки кави. В Об’єднаному королівстві споживають 500 тисяч тонн кави щороку, і якби ми могли використати її всю, ми могли би забезпечити енергією місто, таке як Манчестер», – сказав він.

Багато країн починають розуміти вигоду біопалива, яке можна виготовити із будь-чого – від шоколаду до стічних вод.

Швеція кілька років тому викликала негативні заголовки в газетах, коли для біопалива використали тушки кролів, яких знищили через перевиробництво. Але перед тим Швеція мала довгу історію використання біопалива, і в столиці Швеції, Стокгольмі, 15 тисяч машин, багато з яких – таксі, і 300 автобусів їздять на біопаливі. Спершу екопаливо робили з етанолу, який отримували з бразильської цукрової тростини – але пізніше через зауваження з середини 1990-х років, що це також ресурс харчування — країна більше зосередилась на біопаливі з метану в стічних водах.

Щоб підвищити використання біопалива, влада змінила власні міські засоби пересування, що заохотило автозаправні станції поставити біопаливні помпи.

«Зараз ми перевіряємо два способи виготовлення біопалива із решток їжі», — сказав Густаф Ландаль (Gustaf Landahl), голова проекту «Розумні міста».

Це включає забезпечення домогосподарств різнокольоровими мішками, щоб вони могли легше сортувати органічні відходи.

«Якість повітря у місті покращилася, але є ще кілька вулиць, які мають проблеми», – сказав він.

Це пов'язано, зокрема, з ростом популярності дизельних автомобілів в останні роки та використанням шипованих шин, популярних у Швеції у зимові місяці, які також можуть випускати забруднюючі речовини.

У 2009 році ЄС вирішив, що до 2020 року 10 відсотків транспорту в державах-членах ЄС має бути забезпечено відновлюваною енергетикою. Але з того часу виникає негативний резонанс щодо того, наскільки стійкі є деякі з цих джерел.

«Були побоювання щодо певного біопалива, такого як етанол, який виробляється з кукурудзи або насіння ріпаку, що вони також є їстівними, і тому існує конфлікт із використанням культур для їжі», – пояснила доктор Сесілія Монделлі (Cecilia Mondelli), викладач Інженерної групи розширеного каталізу, дослідної групи в Цюріху.

Виготовлення такого матеріалу в значному масштабі також проблематично, тому що потребує землі, щоб його вирощувати.

У результаті було вирішено зосередити більше уваги на біопаливі, яке виготовляється із відходів, як кавова гуща.

Читати також: Кавове паливо: новий вид біопалива

«Навіть якщо ти використовуєш відходи, це не дає гарантії, що їх перетворення матиме невеликий екологічний вплив. Доводиться брати до уваги інші аспекти, головним чином енергію та хімічні допоміжні речовини і відходи, які використовуються, щоб оцінити стійкість процесу», — сказала доктор Монделлі.

Вона вірить, що біопалива залишаться «фракцією у нашій енергетичній системі» нарівні з іншими ресурсами, такими як водень, метанол та відновлювана енергія як сонячна.

Електромобіль

Для багатьох міст альтернативою викопному паливу є використання електромобілів.
 Фото: GETTY IMAGES

Пекін оголосив про плани переобладнати свій парк із 70 тисяч таксі на електрику, починаючи з цього року, що коштуватиме 9 мільярдів юанів.

Норвегія зараз може похвалитися найбільшою кількістю електромашин на душу населення. І влада країни у березні 2017 року оголосила про те, що вже цього року електричні та гібридні авто склали більше половини всіх нових зареєстрованих машин у країні. Продажі електромашин нараховують більше 17 відсотків у січні, а гібридних – 33,8 відсотка.

Машини із двигуном внутрішнього згоряння обкладають великим податком у Норвегії, у той час як електричні авто звільнені майже від усіх податків. Крім того, їхні власники отримують вільний доступ до оплачуваних доріг, поромів та паркінгу на громадських автостоянках.

Повертаючись до Лондона, виробник машин Ford започатковує партнерство із «Транспортом Лондона», щоб шофери водили у місті повністю електричні мікроавтобуси. Кількість комерційних мікроавтобусів виросла на 12 відсотків у містах з тих пір, як усе більше людей покладається на швидку доставку товарів он-лайн. 

«Як міста ростуть, так і Лондон прибуває на два повні поїзди метро щотижня, тому такий тренд буде мати продовження», – сказав Грехем Хоар (Graham Hoare), головний інженер Ford. Це змушує міську владу шукати нові інноваційні способи зменшити затори та поліпшити якість повітря.

Пробний проект Ford почнеться із 20 гібридних машин на дорогах, які будуть виконувати більшість поїздок в електричному режимі, із запасним двигуном, щоб здійснювати триваліші поїздки.

Хоча електричні вантажівки – це не новина, більш радикальним проект робить те, що фірма буде робити в Лондоні умовні географічні межі, у яких вантажівки муситимуть їздити виключно на електриці.

Телематика у мікроавтобусах дозволить інженерам перевстановити функцію, якщо водіїв помітять у викиданні CO2 у межах зони.

«Не те, щоб ми не довіряли водіям, – пояснив містер Хоар. – Більше йдеться про те, що ми можемо гарантувати функціонування транспортного засобу у певному оточенні». 

Автор тексту: Джейн Вейкфілд (Jane Wakefield)

Для КліматІнфо переклала та підготувала Марія Кочержинська

Редактор: Юлія Акінжали

Поділитись в соціальних мережах: