strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Нічого зайвого — багаторазові чашки, буккросінг і єдиний дирокол на всіх: як айтішники зробили офіс зеленим

Зелений офіс Сучасний бізнес просто не може дозволити собі споживацьке відношення до оточення — таку ідею пропагують у IT-компанії «СофтТеко». 

«Дивіться, нарешті контейнери приїхали! Ось робимо так, щоб було зрозуміло, що в який смітник кидати», — зустрічають мене на порозі офісу співробітники IT-компанії «СофтТеко». В руках у них — білі коробки та зелені наліпки, в очах — зацікавленість та захопленість.

Зовсім недавно співробітники вирішили «озеленити» офісне життя. За пару місяців вони переглянули офісне меню перекусів, максимально звільнилися від одноразових речей та розставили контейнери для вторсировини . А ще — взяли на себе добровільне зобов’язання з екологізації політики: компанія підписала Глобальний договір ООН , який, серед усього іншого, передбачає дбайливе ставлення до навколишнього середовища.

— У цілому філософія нашої компанії екодружня: ми уважно ставимося до потреб клієнтів та один одного, намагаємося створювати комфортну атмосферу для роботи та ніколи не нав’язуємо рішень — співробітники повинні мати можливість вибору , — розповідає HR-менеджер компанії «СофтТеко» Ольга Ярошевич. — Вибір у бік екологічності зробили і цього разу. Хоча насправді ми зараз просто систематизували те, що робили постійно.

Нове   це старе. Просто не так називалося

В офісі налагодили електронний документообіг: співробітники пишуть заяви «на мило» та отримують електронні розрахунки. Документи тут друкують тільки ті, які обов’язково вимагає законодавство (контракти співробітників, накази). Саме тому поради «друкуйте поменше» чи «використовуйте чернетки для друку» тут просто неактуальні.

— Без потреби не купуємо речі, в тому числі канцелярське приладдя. Багато речей у нас в єдиному екземплярі — як клей та дирокол. При необхідності ділимося ними, — наводить приклад Ольга Ярошевич.

Збір батарейок у компанії

Один із співробітників — Олексій Антонович — зі власної ініціативи тривалий час тягає картонні коробки від техніки у контейнери для макулатури на сусідню вулицю, тому що власник бізнес-центру, в якому компанія орендує офіс, про це не подбав (контейнери стоять тільки для змішаних відходів). Олексій також започаткував збирання електричних та електронних відходів : тепер несправні клавіатури, мишки та монітори відправляють на переробку, а отримані гроші витрачають на розвиток офісу.

На підвіконні буяє офісний город: його господар Олександр Суходольський зізнався, що на роботі проводить часу більше, ніж удома, тому улюблені перці та авокадо переселив сюди.

Офісний город

В офісі недавно з’явилася бібліотека художньої літератури

— Ідею підгледів — привіз із пітерського відрядження. Тепер книжки «літають» з дому в дім . Це і екологічно, і захопливо: погодьтеся, цікаво знати, що у вільний час читають колеги. Я от, наприклад, приніс Статут Великого Князівства Литовського, — розповідає начальник одного з відділів Ігор Сап’яник, котрий очолив ініціативну групу «зелених» змін. — Поличка буккросінгу з професійною літературою у нас взагалі давно з’явилась .

Буккроссінг  

Кілька співробітників недавно відмовились від своїх автомобілів на користь електросамокатів — як мінімум для літа дуже зручна ідея. Для тих, хто віддає перевагу велосипеду, біля будинку є парковка, а в офісі — душ та сушарка для речей.

— Можливість привести себе в порядок, я думаю, відіграє не останню роль, — каже Ольга Ярошевич. — Тому ми робимо все, щоб співробітникам було зручно використовувати «зелений» транспорт щодня.

Є транспорт вихідного дня: на балконі свого часу очікує надувний човен. Час від часу колеги ходять у водні походи, нерідко поєднуючи відпочинок із корисною справою — прибиранням на природі.

Стратегія поступового озеленення

Щоб зробити більше, ніж є, компанія проконсультувалась із спеціалістами: співробітниця Центру екологічних рішень Дар’я Чумакова побувала в офісі та підказала, що ще можна було б покращити.

  • На спільній кухні користуватись краще багаторазовим посудом.
  • Якщо хочете зробити офіс зеленим, позбудьтеся одноразового посуду — склянок, паличок для кави.
  • Продукти бажано вибирати місцеві, звертати увагу на їхню якість — як мінімум, на склад.
  • Віддавати перевагу слід свіжим сезонним овочам та фруктам.
  • Беріть продукти із мінімальною кількістю упаковки чи зовсім без неї. Так, наприклад, краще придбати одну велику упаковку з печивом, ніж кілька маленьких.

Саме так роблять у «СофтТеко».

У компанії воліють вводити нові порядки поступово, лише вдосконалюючи те, що протягом тривалого часу було нормою.

— Не у правилах компанії когось змушувати жити «по-нашому». Тому ми передбачили маленькі веселі хитрощі на час перехідного періоду, — ділиться ініціативна група. — Наприклад, замість одноразових пластикових стаканчиків для кави купили білі паперові, а поряд кладем маркери. Хто лінується мити чашки і користується одноразовим посудом, зможе підписати свою склянку іменем чи смайликом та використати його кілька раз замість одного. З часом, сподіваємося, ми підмінимо і його звичайною чашкою.

Маленькі хитрощі

Користь и людям і природі

У компанії є свої безвідходні традиції . Наприклад, час від часу для працівників влаштовують аукціони старих меблів . Це придумав Олексій Зубель, один з учасників ініціативної групи компанії. Він фотографує та описує непотрібні речі, а потім пропонує колегам купити. Те, що не підходить для офісу, цілком може придатися для дачі чи заміського будинку.

Так само із технікою: якщо ґаджети більше не підходять для тестування продуктів компанії, їх розпродують всередині колективу. Виторг компанія подвоює та відправляє на благодійність. Іноді і комп’ютери безпосередньо компанія віддає на благодійність.

Хочеться виховувати у співробітників неспоживацьке відношення до навколишньго середовища і підтримувати «зелені» ініціативи ентузіастів. Ми, айтишніки — наче особлива каста — часто хочемо робити щось гарне, але не знаємо, з чого починати.

— А тут дуже зрозумілі усім речі, — розповідає Ігор Сап’яник. Ми бажаємо об’єднати колектив спільними екологічними дружніми цінностями, й привертати увагу нових співробітників. Успішний бізнес просто не може дозволити собі споживацьке відношення до свого оточення.

Читати також: Як бути еко-працівником

Автор тексту і фото Ольга Астапович

Для КліматІнфо переклала та підготувала Марія Кочержинська

Редактор: Юлія Акінжали

Поділитись в соціальних мережах: