strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Охорона клімату і туризм: "Туристам доведеться стати більш гнучкими"

Що таке „катастрофічний туризм”? Чи є „зелені” курорти більш популярними? Що таке „кліматичний острів” та чи допоможе клімату, якщо всі ми почепимо на одяг зелені значки?

Кліматолог Андреас Матцаракіс розробив кліматичний «розклад» для туристичної галузі. У своєму інтерв’ю він розповів нам про охоронні заходи в прибережних містах та про купання під дощем.

Фото: Острів Юіст в шквальну погоду.


Читайте також:   ]]> 9 найвразливіших туристичних місць світу ]]>  та   ]]> Які бізнес-центри підуть під воду через зміни клімату? ]]>


ZEIT ONLINE   Пане Матцаракіс,Ви вивчаєте вплив зміни клімату на туристичну галузь. До чого нам слід готуватись?

Професор   Матцаракіс : Такі природні катастрофи, як теперішня повінь на Міссісіпі, трапляються все частіше та несуть все серйозніші наслідки. З глобальної точки зору, усі екстремальні погодні умови пов’язані одна з іншою. Занадто сухі місяці в наших широтах, такі як минулий квітень і травень, – лише одна сторона медалі. На противагу цьому, населенню штату Теннессі доводиться боротися з наслідками танення снігу та величезною кількістю опадів. Здається, що усе це вилилось в найбільшу повінь за останні 74 роки. Нам відомо, що посилення таких явищ зумовлене зміною клімату.

ZEIT ONLINE :   Регіон, розташований на річці Міссісіпі, живе, між іншим, на кошти, одержані  від річкового туризму. Чи буде зруйнована туристична привабливість дельти Міссісіпі внаслідок цієї повені?

Матцаракіс :   Туризм в своєму колишньому вигляді зникає. Натомість сьогодні процвітає небезпечний туризм (туризм до місць катастроф)  – так би мовити, як нахлібник супроводжує подібні явища. Людей надзвичайно приваблюють нещастя.

ZEIT ONLINE :   А якої Ви думки про катастрофічний туризм?

Матцаракіс :   Я досить критично ставлюсь до того, що люди подорожують у місця, де панує надзвичайна ситуація. Часто вони перешкоджають проведенню рятувальних робіт. Однак, якщо після усунення завданих збитків такі місця використовуються для, скажімо, повчальних екскурсій, спрямованих на виявлення підґрунтя і причин нещастя, я вважаю такий туризм позитивним.

ZEIT ONLINE :   Ви кажете, що подібні явища зумовлені зміною клімату. Чи можна взагалі йому запобігти?

Матцаракіс:   Виходячи з того, що основним фактором є викиди парникових газів, перспективи не дуже хороші. Очікується, що обсяг руху повітряного транспорту до 2020 року подвоїться.

ZEIT ONLINE :   Чи є у Вас план дій для надзвичайних ситуацій?

Матцаракіс :   Науковці можуть сміливо розмірковувати про утопії. Весь час ведуться дискусії: «Що було б, якби кожен з нас лише раз на рік подорожував на далекі відстані? Якби ми одягли значки, що позначають наш екологічно дружний спосіб життя?» Такий собі кліматичний символ. Нам просто необхідно усвідомити, що ті, хто у майбутньому пересуватимуться без літака або автомобіля, зекономить половину річних викидів СО 2 , що становить 10,5 тон.

ZEIT ONLINE : Більш реалістичною видається Ваша пропозиція щодо розробки кліматичного «розкладу» туристичних поїздок. Як виглядає дана перспектива?

Матцаракіс :   Ми вивчаємо кліматичні тренди і, разом з цим, сталий розвиток туризму в берегових і середніх гірських регіонах, коротко –   ]]> KUNTIKUM ]]> . До співпраці було запрошено шість регіонів, для яких було розроблено сценарії майбутнього розвитку. Серед них – курорти Північного моря та місця в Шварцвальді. Ми розглянули усі можливі сценарії розвитку туризму  – від буму до його повного занепаду. Для кожного сценарію передбачено свій кліматичний «розклад». Такий план враховує, яким чином окремий регіон може використати як позитивні, так і катастрофічно негативні зміни.

ZEIT ONLINE:   З якими питаннями звертаються до Вас регіони, з котрими Випрацюєте?

Матцаракіс :   Представників туристичної галузі весь час переконують, що зміна клімату неминуча. Питання таке, як «Чи доведено, що сніг більше не випаде?» або «Чи потрібно нам враховувати штормові нагони у два-три метра заввишки?» свідчать, що люди ще й досі не хочуть усвідомлювати, наскільки це серйозно. У регіоні Фельдберг, якому також було запропоновано співпрацю, не бачать потреби в жодних змінах. Замість того, щоб сприяти змінам в туристичній галузі, люди радше покладаються на короткострокові технічні заходи. Снігові машини можуть компенсувати нестачу снігу лише на короткий час. Такі заходи непридатні в довгій перспективі.

ZEIT ONLINE :   В курортному містечку Оттерндорф, що на Північному морі, представники туризму навпаки хочуть мати кліматичний план дій. Старе місто, будівлі якого перебувають під охороною, є свого роду магнітом для туристів. Однак місто розташоване за дамбою Ельби, ледь вище рівня моря. Місцеві знають: якщо рівень моря підніметься, місту загрожує загибель.

Матцаракіс :   Розташування Оттерндорфа на морі і безпосередньо в гирлі Ельби змушує туристів безпосередньо стикатись із проблематикою зміни клімату. Те ж саме можна сказати про більшість прибережних міст. Протидіяти можна шляхом позиціонування себе в якості кліматично свідомого регіону. Якщо буде залучено гостей, дана стратегія обернеться  успіхом. У туристів виникатиме певне ставлення до курорту. З’явиться новий імідж.

ZEIT ONLINE :   Тобто якщо курорти займатимуться питанням охорони клімату, це може додатково зацікавити людей?

Матцаракіс :   Так. Наприклад, центр Оттерндорф буде в майбутньому з’єднано з зонами відпочинку екіпажем, а незабаром і електричкою. Кліматичні тури у формі пригодницьких екскурсій в навколишні болота інформують про екологічну загрозу. Але ми з KUNTIKUMрозробляємо також сценарії, які передбачають позитивний розвиток для цілих регіонів. Візьмемо для прикладу Північне море. Попит на його курорти в майбутньому зростатиме, оскільки на Середземному морі влітку буде дуже гаряче.

ZEIT ONLINE :   Які з місцевих курортів впроваджують природоохоронні заходи у сфері зміни клімату?

Матцаракіс :   Юіст, «кліматичний» острів, завдяки своєму кліматичному «розкладу» підтримує 40 % своєї туристичної індустрії шляхом безкоштовних консультацій з енергоефективності і обчислення обсягу власних викидів СО 2 . В Юістському туристичому каталозі кліматичний символ отримують ті туристичні напрямки, котрі також користуються  зеленою енергією. З точки зору конкуренції даний стимул дієвий. Управління курортами отримує сертифікат від Грін Глоуб (GreenGlobe) і вперше опублікує звіт CSR(з англ.   Corporate - Social - Responsibility – корпоративно-соціальна відповідальність).

ZEIT ONLINE :   Який досвід? Чи користуються представники туристичної індустрії, позначені «зеленою» етикеткою, більшим попитом?

Матцаракіс :   Поки що не помічено чіткого зростання. У всякому разі популярність серед відпочивальників висока: на одному лише острові Юіст 70% становлять постійні відвідувачі.

ZEIT ONLINE:   Зюльтє однією з найулюбленіших цілей німецьких туристів. Чи міг би там функціонувати кліматичний «розклад»?

Матцаракіс :   Острів Зюльт має багатий потенціал у сенсі кліматично нейтральної політики. Представники тамтешньої туристичної індустрії були зацікавлені в кліматичному плані, однак передумали в останній момент. Ймовірно, тому, що побоювались, що дехто з відвідувачів у такому випадку (без автомобіля) взагалі не приїжджатиме на острів. За усім цим стоять чималі фінанси і зацікавленим особам це відомо.

ZEIT ONLINE :   Якої поведінки очікують від туристів в майбутньому?

Матцаракіс :   Вони повинні прийняти, що погода ставатиме більш нестійкою. Виходячи з цього потрібно знизити свої вимоги до відпочинку, що стосується погодних змін, і, за необхідності, наприклад, купатись під дощем.У найкращому випадку людей приваблюватимуть такі місця відпочинку,  де на власні очі можна буде побачити, як упроваджуються заходи з охорони прибережних районів.

ZEIT ONLINE:   Така форма відпочинку не має нічого спільного з масовим туризмом.

Матцаракіс :   Ні, в майбутньому бюджетні пропозиції будуть пропонуватися, швидше за все, не у високий сезон. І лише для певних гарячих точок. Кожен регіон, який хоче отримати прибуток від зміни клімату, мусить індивідуально розвивати свої особливості. Даний тренд розвивається у напрямку «нішевий туризм». Я розглядаю ніші як цікаві пакунки, загорнуті спеціально для туристів.

ZEIT ONLINE :   Для даної індустрії це величезний обсяг роботи.

Матцаракіс :   Якщо представники туристичної індустрії об’єднаються, шанси на зменшення негативних наслідків зміни клімату збільшаться. Оскільки туристична галузь приносить 6-8% ВВП, ці робочі місця мають бути захищені.


Для   КліматІнфо  переклала   ]]> Олена Васніцька ]]>

Редактор: Ірина Салій

Поділитись в соціальних мережах: