strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Топ-10 акцій, що найбільш яскраво та вражаюче розповіли світу про кліматичні зміни

кліматичні акції Останнім часом іноземна преса акцентувала свою увагу на кількох екологічних подіях – тайфун Хайян на Філіппінах та переговори щодо кліматичних змін, які на минулому тижні завершилися у Варшаві. Це означає, що тема захисту навколишнього середовища важлива для суспільства і будь-які кардинальні зміни у природі чи надзвичайні явища завжди мають резонанс. Ось підбірка екологічних кампаній, які справили чи не найбільший вплив на усю світову спільноту за останні роки.

Важливу роль у поширенні екологічної інформації відіграє реклама. Вона привертає увагу до проблем зміни клімату, заодно розповідає про різні акції та кампанії, присвячені, приміром, таненню льодовиків та зникненню популяцій полярних ведмедів. Або ж містять розповіді про свідомого орангутанга, який відключив електричну напругу на паркані, щоб утекти із зоопарку.

Читати також: Наомі Кляйн: Наука закликає до повстання  

Проте, яка з них виділяється найбільше? Такі рухи, як «350» та «Liberate Tate» («Звільнити Тейт») стали популярними серед екологічно свідомих читачів та фолловерів, але ми представимо «топ-10» кампаній на Ваш розсуд:

 

10. «WWF»(«Всесвітній фонд природи»)

Без сумніву, протягом багатьох років організація «WWF» провела чимало акцій, спрямованих на боротьбу зі змінами клімату.  WWF

Було показано багато зворушливих епізодів та ілюстрацій, що зображують як переміщення тюленів, котрі сплять у парку просто на лавах, так і Тарзана, який гуляє спустошеним тропічним лісом.

Однією з таких кампаній, що найяскравіше засіли в пам’яті Джулі Моллінс (JulieMollins), є зображення тіні, де колись росло дерево. Вона каже: «Мені подобається ця рекламна кампанія, оскільки вона звертає увагу на важливість дерев у міському ландшафті. Вона нагадує мені про ті місця, де я жила і де дерева швидко зникають».  

 

9. « Get Up! Action for Australia » («Піднімайся. Дій заради Австралії»)

Get Up! Action for Australia Понад 600 тисяч людей долучилися до організації «Get Up!» - руху, що підтримує демократичні ініціативи. Однією з найбільших кампаній стала акція щодо захисту Великого Бар’єрного Рифу. Нещодавно петиція до федерального міністра зі змін клімату зібрала приблизно 120 тисяч підписів.

]]> @jongray1963 ]]> у своєму аккаунті в соціальній мережі Твіттер написав: «Мені подобається ця кампанія, оскільки вона є незалежною, виконує просвітницьку функцію та прагне інформувати уряди. Вона мала успіх: гарний приклад зміни «знизу».

 

8. «Fossil Free» (Кампанія проти видобування корисних копалин)

За словами захисника навколишнього середовища Білла МакКіббена (Bill McKibben): «Якщо сприяти змінам клімату – це погано, то неправильно й заробляти на цьому ж».

Кампанія, направлена проти видобування корисних копалин («Fossil Free»), намагається долучити та звернути увагу державних установ, у тому числі університетів та релігійних організацій, на проблему зміни клімату, аби нарешті припинився видобуток корисних копалин.

Разом із прихильниками, які створили власну кампанію, Луїз Хазан (Louise Hazan), яка підтримує «Fossil Free», говорить: «Кампанія, яка мала успіх і результатом якої стало припинення режиму апартеїду в Південній Африці у 80-х роках, надихає. Ця кампанія призводить до того, що представники паливної промисловості стають банкрутами, і в них більше немає «соціальної ліцензії» на подальшу зміну клімату».

 

7. «Ґрінпіс» (Greenpeace) та «TckTckTck»

Реформування політики має велике значення для припинення зміни клімату. Так, команди «Ґрінпіс» та «TckTckTck» об’єдналися у 2009 році задля єдиної мети.

Вони звернулисядо лідерів, які відвідали ХV Міжнародну кконференцію ООН зі змін клімату у Копенгагені. Рекламний плакат кампанії показав, як виглядатимуть Барак Обама (Barack Obama) та Ангела Меркель (AngelaMerkel) у 2020 році. Виконавчий директор організації «TckTckTck», Келлі Рігг (Kelly Rigg), відзначив: «Я вважаю цю кампанію надзвичайно потужною, оскільки вона звернула увагу лідерів на відповідальністьза свої дії. Вона дає їм можливість вибирати більш позитивне та привабливе майбутнє, роблячи щось у теперішньому часі».

Barack Obama in 2020

 

6. «Many Strong Voices» («Багато гучних голосів»)

Найчастіше в рекламних кампаніях, котрі привертають увагу до кліматичних змін, використовують зображення Арктики. Але які кампанії розгортаються у самому регіоні? Arctic

Рух «Many Strong Voices» об’єднує разом жителів Арктики та невеликих острівних країн, що ведуть боротьбу із наслідками зміни клімату.Також ця організація підтримує безпеку та стійкість для прибережних громад. Один із активістів руху, Алекс (Alex), поділився в електронному листі своїми враженнями:

«Організація «Many Strong Voices» - це дійсно потужний проект. Голоси постраждалих громад зазвичай не зазначаються у більшості кампаній, що ведуть боротьбу зі змінами клімату. А ці люди скаржаться, який вплив та значення мають для них ці зміни».

 

5. Кампанія щодо захисту Лесового плато ( Loess Plateau watershed campaign )

Фільм 2009 року «Захист Лесового плато» (Lessons of the Loess Plateau) розповідає про великомасштабний проект із реконструкції навколишнього середовища, проведений урядом Китаю спільно зі Світовим банком у північному регіоні країни. Loess Plateau watershed campaign

За останні сто років плато постраждало від прискореної ерозії ґрунтів, що стало наслідком нестійких методів ведення сільського господарства. Фільм викликав неабиякий резонанс у суспільстві, через що багато світових організацій приєдналися до руху за відновлення плато. ]]> @AlexJFrench ]]> вважає, що це була одна із найдієвіших кампаній.

 

 

4. «WWF» («Всесвітній фонд природи»)

Ще одна відома кампанія від «WWF» це акція « Зупини зміни клімату, поки вони не змінили тебе».

Кампанія зображає зворотну еволюцію, й поданий нижче рекламний плакат, запущений у 2008 році, нагадує про найстрашніші зміни, які може зазнати людство через нехтування цими проблемами.

Зупини зміни клімату, поки вони не змінили тебе

 

3. «Connect 4 Climate» («Об’єднатися заради клімату»)

Нечасто світові організації дають можливість студентам проявити свою творчість. Винятком стала кампанія «Connect 4 Climate», котра провела проект-конкурс «iChange». Програмний менеджер Люсія Гренна (Lucia Grenna) у мережевому блозі написала:

«Щоб донести свої ідеї до громадськості, студенти можуть сформулювати та підсилити заклики до боротьби зі змінами клімату. Ми надали їм більше можливостейта простору для радикальних та свіжих рішень у боротьбі зі змінами клімату».

 

2. Liberate Tate («Звільнити Тейт»)

Активісти організацій «Liberate Tate», що виступає проти видобування нафти, здобули популярність за свої спроби перешкодити арт-галереї «Tate» отримувати фінансування від нафтової компанії «BP». Результатом їхніх дій та «творчої неслухняності» стала акція, коли у приміщені галереї було роздягнуто чоловіка, обмазаного нафтою, а у головний зал галереї було переміщено леза півторатонної вітряної турбіни. Кевін Сміт (Kevin Smith) зазначає:

«Мені подобається кампанія «Liberate Tate» за її сміливе та творче поєднання неповторного перфомансу та соціальної скульптури, що є центральною частиною кампанії».

 

1. «350»

Акція «Climate Name Change» - одна з найбільших та найяскравіших кампаній, що привертає увагу на проблему зміни клімату. Вона стимулює обговорення наслідків зміни клімату і набирає популярності по всьому світу. А ще вона передбачає заміну назвдеяких природних лих, наприклад,«Сенді» (Sandy), «Айвен» (Ivan) та «Катріна» (Katrina) на імена людей, що заперечують зміни клімату. Більшість із них є представниками уряду США. Своїм враженням поділився Девід Гравіна (David Gravina):

«Рух «350» продовжує надихати та вражати мене. Я показав ]]> відео ]]> аудиторії в Австралії, результат був дивовижним. Це чудова кампанія».

Даний огляд містить екологічні рекламні кампанії, котрі привертають увагу до кліматичних змін та їхніх наслідків. А яка з цих кампаній, на Вашу думку, є найбільш впливовою? Чи, можливо, Ви знаєте інші приклади успішних кампаній? Поділіться своєю думкою.

Для КліматІнфо переклала та підготувала ]]> Галина Гриценко ]]>

Редактор: Інна Лиховид

Поділитись в соціальних мережах: