strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

У Нідерландах побудували велосипедне шосе з переробленого туалетного паперу

Дорога з целюльози Щороку у Нідерландах люди використовують, за приблизними оцінками, близько 180 тис. тонн туалетного паперу. Це дорівнює великій кількості дерев, тому минулої осені у голландській провінції Фрисландія повторно застосували туалетний папір для побудови велосипедного шосе. Ділянка проїжджої частини, довжина якої становить близько 965 м, знаходиться на шляху, що з’єднує столицю провінції Леуварден з містом Стінс. Це перша велосипедна смуга у світі, яку замостили туалетним папером, але різниця малопомітна.

Зазвичай у Нідерландах дороги заливають асфальтом. Тобто використовують дренуючий асфальтобетон (OGFC), оскільки він пористий і водопроникний. «Коли дороги намокають, вони стають слизькими. Ми використовуємо цей асфальт, тому що при такому покритті вода швидше зникає з його поверхні», – розповідає Ернест Воррел (Ernst Worrell), професор з питань енергії, ресурсів та технологічних змін з Утрехтського університету. Щорічно у країні випадає від 27 до 35 дюймів опадів, тому це важливо для безпеки на шляхах.

Проте цей ефективний метод не є єдиним способом для будівництва безпечної дороги, подібної до асфальтованої, як довели у Фрисландії. В осени минулого року створили велосипедну доріжку, використавши третинну целюлозу, яку видобули зі стічних вод. Компанії CirTec та KNN Cellulose розвинули технологію видобування та очищення целюлозних волокон.

Процес включає відціджування паперових волокон зі стічних вод за допомогою промислового сита з чарунками 0,35 мм. Потім волокна пропускають через ряд машин, які стерилізують, відбілюють та висушують їх. Так одержують пухнастий, сіруватий матеріал.

Як повідомляє Кріс Рейкен (Chris Reijken), консультант з очищення стічних вод у Waternet : «Якщо подивитися на матеріал, важко здогадатися, що він походить зі стічних вод». Технічно приклади використання регенерованої целюлози нескінченні. Її можна використовувати для будівельної ізоляції як біопаливо для виготовлення текстилю, паперової маси чи паперу, фільтрів та багато іншого . Але з міркувань санітарії таку целюлозу не можна легально використовувати у продуктах, з якими безпосередньо контактує людина.

Втулки для паперу

У результаті з рекультивованого туалетного паперу спорудили велосипедне шосе. Варто наголосити, що офіційні особи задоволені тим, що інвестиція виявилася вдалою. Успіх проекту призвів до того, що використали одну і ту ж суміш з метою укріплення дамби на фризькому острові Амеланд і нового замощення автостоянки в контактному зоопарку для дітей у місті Гронінген. Кореспонденти сайту CityLab вважають, що Амстердам на сьогоднішній день зацікавлений у використанні на своїх дорогах целюлози зі стічних вод.

«Для людей це дивина, що у дорожньому покритті є туалетний папір», – говорить губернатор провінції Фрисландія Мічіель Шрієр (Michiel Schrier). – «Та коли вони проїдуть по ньому велосипедом, то зможуть побачити, що це звичайний асфальт». Занадто рано говорити про те, чи стане продукція з переробленого туалетного паперу основною, але принаймні у Нідерландах їй дали гарний старт.

Щоб відремонтувати всі дороги у Нідерландах, потрібно 15 тис. тонн волокон. Таку кількість неможливо видобути з самого лише туалетного паперу. Але використовуючи третинну целюлозу з інших джерел відходів, таких як підгузки і коробки для напоїв, можна зробити 2 млн тонн волокон. Більш екологічні дороги вже чекають у недалекому майбутньому.

Автор тексту: Аманда Фроліх (Amanda Froelich)

Читати також: Роттердам може прокласти свої дороги з переробленого пластику Дорога, що «ловить» сонячну енергію Тротуарна плитка зі сміття

Для КліматІнфо переклала та підготувала Марія Кочержинська

Редактор: Марина Завадська

Поділитись в соціальних мережах: