З природою, а не проти неї: як верба стала художнім витвором
Піскожил фінського еко-митця та архітектора Марко Касагранде (Marco Casagrande) в дюнах бельгійського Вендуїну привернув увагу широкого загалу. Черв’як довжиною 45 м поєднує мистецтво з місцевим ремеслом — плетінням із лози. Чотири тижні знадобилося для створення композиції, яку через деякий час природа забере собі назад. Сучасне мистецтво — це природність.
Художник та ахітектор Марко Касагранде називає свій витвір, відкритий для кожного, «слабкою архітектурою».
Композиція створена виключно з верби, її органічна форма віддзеркалює справжню природність, яка колись буде повернута довкіллю. Таким чином, піскожила не можна порівнювати з іншими архітектурними витворами, котрі ми прагнемо захистити від природних явищ, — він є їх частиною. Саме тому його названо «слабкою архітектурою».
Всередині піскожила відвідувачів зустрічає гра світла та тіні. Глядачі у захваті — як з такої незначної кількості природного матеріалу можна було створити настільки гарну конструкцію. Марко Касагранде переконаний, що людина, намагаючись вберегти архітектурні пам’ятки від природного впливу, діє певною мірою проти законів природи, а отже, і проти самої архітектури. Дизайн — це не все, дизайн не повинен замінювати природу, природа має визначати дизайн. Саме це митець і намагався показати своїм піскожилом.
Піскожил створений в рамках експозиції Beaufort 04 — трієнале сучасного мистецтва. Схожий експонат Касагранде демонстрував загалу раніше в тайванському Тайбеї. Тоді в самісінькому центрі міста виросла схожа на піскожила композиція, але з бамбуку.
- Увійдіть щоб залишати відгуки