strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Через зміни клімату турбулентність під час польотів збільшиться втричі до 2050 року

Польоти стануть дорожчими Зміна клімату – це проблема, яка ускладнює все. Враховуючи метеорологічні катастрофи та руйнування економіки, можна сказати, що ми йдемо вибоїстим шляхом, – і нове дослідження свідчить, що це набагато більше, ніж просто метафора.

Фото: shutterstock.com

Згідно з дослідженням Geophysical Research Letters , після 2050 р. турбулентність під час польотів траплятиметься втричі частіше, ніж зараз.

Якщо ви летітимете над Атлантичним океаном, то зможете відчути на 180% більше сильної турбулентності, під час якої прискорення перевищує силу тяжіння. Пілоти літаків, пролітаючи над Північною Америкою, відчують збільшення цих серйозних повітряних ям приблизно на 110%, а європейські літаки – на 160%.

Координатор дослідження Пол Вільямс (Paul Williams) – професор університету міста Редінг, який займається дослідженням атмосфери – нещодавно з’ясував, що через це рейси в деяких частинах світу стануть дорожчими . Якщо ви ненавидите літати, – співчуваємо, але в майбутньому краще не стане.

Це дослідження зосереджене на феномені, що має назву «турбулентність ясного неба» – Clear-Air Turbulence (CAT). Це одна з найчастіших причин авіаційних інцидентів, пов’язаних з погодою. Хоча на сьогоднішній день це не призводить до падіння літаків, проте може спричинити серйозні травми пасажирам, які не пристебнуті в кріслі.

Зміна показників турбулентності

Зміна показників помірної турбулентності до 2050-2080 рр. під час осінніх польотів у відсотках. Пол Вільямс / Редінгський Університет

Як випливає з назви, така турбулентність виникає в ясному небі, можлива і за наявності лише кількох хмаринок. Якщо повітряні маси переміщаються навколо регіону в хаотичному, бурхливому режимі – зазвичай, коли два потоки повітря взаємодіють, рухаючись з різною швидкістю і в різних напрямках, – будь-який літак, що потрапив у них, може відчути від легкого похитування до різких знижень та підйомів.

Попередня робота професора Вільямса та його колег зосереджена на висотних струменевих течіях, що швидко рухаються у верхніх шарах атмосфери. Вони зазвичай пересуваються з заходу на схід, і пілоти інколи використовують їх, щоб скоротити час польоту.

Висотні струменеві течії підживлюються від різниці температур. Взимку затінене темрявою Полярне коло надзвичайно холодне, а тропічні регіони залишаються теплими. Це створює дуже потужний потік порівняно з літніми місяцями, і о скільки зміна клімату все більше нагріває екваторіальні регіони, цей тип струменевої течії тільки посилюється.

Дане дослідження вкотре показує, як потоки повітря будуть змінюватись з прогнозованими глобальними змінами температури у «восьми географічних регіонах, двох ешелонах польоту, п’яти категоріях турбулентності та всіх чотирьох порах року».

«Найбільш завантажений міжнародний повітряний простір переживає найбільше зростання», – додали автори. Тож якщо ви часто подорожуєте літаком у густонаселеній частині світу, розраховуйте, що у майбутньому доведеться сидіти пристебнутим в своєму кріслі, та готуйтесь до того, що на висоті 11 900 м вас труситиме набагато частіше. 

Автор: Робін Ендрюс (Robin Andrews)

Читати також:  Світанок екологічних авіаперельотів

Для КліматІнфо переклала та підготувала Анна Грушник

Редактор: Марина Завадська

Поділитись в соціальних мережах: