Мілан заохочує користуватися велосипедами замість автомобілів
Одне з найбільших забруднень повітря, яке було зафіксоване в 2015 році, змусило Мілан вдатись до кардинальних змін щодо поліпшення якості повітря, а саме: платити мешканцям, які обирають поїздку велосипедом, а не авто. Наприкінці грудня смог став таким нестерпним, що в місті на три дні було заборонено користуватися автомобілями, а також запускати традиційні феєрверки. Резонно, що випробування нових способів зменшення забруднення повітря тривають, для цієї справи урядовці відклали 35 мільйонів євро.
Хоча минулорічний смог був незвичайно сильним, для мешканців Мілану в забрудненому повітрі немає нічого нового. 2008 року місто назвали найбільш забрудненим у Європі, і з того часу воно залишається одним з найбрудніших на континенті. Плани щодо розвитку велосипедної інфраструктури запозичені у Франції, де подібну систему випробували в 2014 році, коли працівникам платили 25 центів за кожний кілометр, який вони проїхали до місця роботи велосипедом. На жаль, у випадку із французами лише 419 людей із зацікавлених 10 000 дійсно це зробили. Залишається з’ясувати, чи будуть успішнішими подібні програми в інших країнах.
Мілан планує платити більше, щоб краще стимулювати тих, хто добирається на роботу не автівками. До речі, через інтенсивний транспортний рух у Мілані можливо й таке, що в будь-якому випадку велосипедисти до роботи добиратимуться швидше, аніж водії авто.
Але через витрати чималих коштів місто наполягає на вживанні контролюючих засобів, які б допомагали переконатися в тому, чи люди кажуть правду, коли заявляють, що користуються велосипедами. Одне з можливих рішень - додаток для смартфонів, який відслідковує швидкість пересування, щоб визначити, чи справді людина їде велосипедом.
Проте експерти ставляться скептично до того, що фінансовий стимул вплине настільки суттєво, щоб радикально змінити спосіб пересування мешканців Мілану. Місто не в усіх регіонах неодмінно зручне для велосипедів. Хоча зараз прокладають більше велосипедних доріжок, ця інфраструктура не існує там, де велика кількість мешканців живе чи працює. І, звичайно, є ще одна банальна проблема: у одному з найбільш забруднених міст Європи важко переконати людей тренуватися «на свіжому повітрі».
Джулі М. Родрігес (Julie M. Rodriguez)
Читати також: 11 екологічних ініціатив світових мегаполісів
Джерело: