strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Смог у Бразилії: біопаливо збільшує кількість озону в Сан-Паулу

Смог у Сан-Паулу Смог постійно заважає дихати жителям мегаполісу Сан-Паулу. Виявляється, що в найбільшому бразильському місті частка озону в повітрі збільшується, внаслідок використання водіями біопалива. Дуже часто слово «біо» асоціюється у нас зі словами корисний, здоровий, безпечний, але це не зовсім так.

Наприклад, біопаливо виготовляють на основі етанолу, якийу свою чергу, негативно впливає на навколишнє середовище. А як саме здійснюється такий вплив дослідники вперше вирішили вияснити на практиці. Так, згідно з дослідженням, вміст озону в місті Сан-Паулу значно знижується, якщо жителі заправляють автомобілі не біопаливом, а звичайним бензином. Хоча він, у свою чергу, збільшує в повітрі вміст інших шкідливих речовин. Це дослідження має на меті допомогти краще контролювати рівень смогу в мегаполісі.

Читати також: Дим і газоподібні викиди отруюють повітря у великих містах Азії 

Сан-Паулу — це місто з найбільшою у світі кількістю транспортних засобів, які їздять на різному виді палива. Автомобілі можуть заправляти різними сумішами бензину та етанолу, тому власники автівок обирають пальне відповідно до цін на нього. Упродовж 2009—2011 рр. економіст Національного університету в Сингапурі Альберто Сальво та хімік Північно-західного університету в Іллінойсі Франц Гейгер спостерігали за тим, як коливання цін на пальне змінює якість повітря в 11-мільйонному місті. Вони проаналізували дані від продажів пального та анкети 14 тис. водіїв щодо їхньої думки про різні види пального. На підставі цих даних, а також стану погоди та повітря, кількості транспортних засобів на 1000 км було виявлено вплив транспорту на рівень вмісту забруднювальних речовин у повітрі. Результати дослідження виявилися такими: вміст озону зменшується на 20 %, коли жителі міста замість етанолу заправляють автомобілі дешевим бензином. Але водночас, як повідомляють дослідники журналу «Nature Geoscience», у повітрі збільшується концентрація інших шкідливих речовин — оксидів азоту та вуглецю.

Боротьба зі смогом

«Як і озон, так і оксид азоту сприяють винекненню смогу в місті, — пояснює Франц Гейгер. — Шукаючи можливості покращення повітря в місті, етанол не може використовуватися як зелене паливо, хоча його часто так називають». У Бразилії уряд контролює ціни на пальне, які то зростають, то падають разом із цінами на цукор, оскільки етанол також виготовляють із цукрової тростини. Сальво та Гейгер відзначають, що найвищого свого піку ціни на цукор та етанол у Сен-Паулу досягли в 2010—2011 рр.У цей період більш ніж 1 млн водіїв перейшли на звичайний бензин.

Смог у Бразилії

Політики можуть використовувати результати дослідження з метою контролю якості повітря у великих містах. Хоча, у деяких регіонах це буде зробити складно, оскільки потрібно враховувати низку інших чинників, які впливають на повітря. Альберто Сальво, який сам жив у Сан-Паулу, вважає це місто природньою лабораторією. Система моніторингу повітря в мегаполісі є чудовою, а погода помірною, лише з невеликим коливанням температури. Завдяки цьому, дослідники змогли зібрати величезну кількість даних.

Рішення проблеми ще не знайдено

«Наші результати спочатку поширюватимуться лише в субтропічній частині міста Сан-Паулу, — пояснює Гейгер — але результати дослідження дають нам змогу проаналізувати ситуацію й в інших північних районах міста, де етанол виготовляють з кукурудзи або взагалі використовують у сфері електроенергетики. Чикаго, Нью-Йорк, Лондон та Пекін — наступні потенційні міста для проведення майбутніх досліджень».

В одній статті, чия тематика пересікається з тематикою вищезгаданого дослідження, автор Саша Мадроніч з Національного центру атмосферних досліджень у Колорадо зазначає, що метод дослідників є золотим стандартом, тобто найкращим доступним методом впливу на якість повітря. Хоча він застерігає від поспішних висновків. «Зниження рівня озону та покращення якості повітря не повинно розглядатися як наслідок використання звичайного бензину замість етанолу, — пише він — оскільки велика частка озону замінилася діоксидом азоту, який також є шкідливим».

Для КліматІнфо переклала Ольга Киричук

Редактор: Олена Черненко

Поділитись в соціальних мережах: