strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Встановлено стандарти викидів СО2 для комерційних літаків

Boeing 747 компанії KLM викидає хмари вуглекислого газу Комітет з охорони довкілля від впливу авіації Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) у Монреалі за участю 22-х країн встановлює перші світові норми викидів для комерційних літаків.

Пасажирський Boeing 747 компанії KLM викидає хмари вуглекислого газу під час посадки в амстердамському аеропорту Схіпхол

Фото:  Пітер ван Маріон ( ]]> Pieter van Marion ]]> )

Виробники літаків введуть нові стандарти, котрі, після затвердження Радою IКАО, повинні зменшити забруднення та заощадити витрати на пальне.  Очікується, що запровадження стандартів знизить викиди вуглецю більш ніж на 650 млн тонн у період із 2020 по 2040 рік. Це відповідає, щорічному зменшенню кількості автівок на 140 мільйонів.

На комерційні повітряні судна припадає 11% загальної кількості транспортних викидів діоксиду вуглецю.

Нові стандарти стосуються комерційних літаків, що створюють більше 92% авіаційних викидів. Якщо нічого не робити, авіаційні викиди зростуть майже на 50%.

Цей природоохоронний захід було одноголосно рекомендовано 170-ма експертами Комітету з охорони довкілля від впливу авіації ІКАО. Наступним кроком має бути схвалення 36-и держав-учасників Ради агенції ООН.

Президент Ради ІКАО Др. Олумуїва Бенард Аліу (Olumuyiwa Benard Aliu) з Нігерії сказав: «Дуже добре, що рекомендація Комітету прямо відповідає технологічним удосконаленням літаків, котрі США узгодили на нещодавній Асамблеї ІКАО».

Емблема ІКАО

avia.pro

Зараз членами Комітету з охорони довкілля від впливу авіації ІКАО є 22 країни: Аргентина, Австралія, Бразилія, Канада, Китай, Єгипет, Франція, Німеччина, Індія, Італія, Японія, Нідерланди, Польща, Росія, Сингапур, ПАР, Іспанія, Швеція, Швейцарія, Україна, Великобританія та США.

Країни-спостерігачі: Греція, Індонезія, Норвегія, Саудівська Аравія, Туреччина, ОАЕ.

Комітет з охорони довкілля від впливу авіації ІКАО  займається спеціальними дослідженнями на вимогу Ради. Ці дослідження стосуються шуму, якості повітря, а також групи заходів, спрямованих на зменшення викидів CO2 на міжнародних польотах, включно з авіаційними технологіями, вдосконаленням експлуатації, ринковими механізмами та альтернативним пальним.

Цей крок до обмеження викидів комерційних літаків ініційований Паризькою кліматичною угодою , затвердженою світовими лідерами у грудні 2015 року.

Стандарти діятимуть для нових моделей літаків. Також, уперше для авіаційних стандартів ІКАО, вони стосуватимуться типів літаків, що виробляються зараз.

Стандарти для нових та наявних моделей комерційних літаків сприятимуть ефективному використанню пального та зменшенню вуглецевого забруднення на більш ніж 650 млн тонн у період між 2020 та 2040 роками.

Із урахуванням того, що авіаційні технології та ефективність використання пального і надалі зростатимуть, до 2019 року ІКАО завершить аналіз сучасних авіаційних технологій та запланованих вдосконалень, аби майбутнє підвищення стандартів встигало за покращенням паливної ефективності літаків.

« Метою цього процесу є упевненість у тому, що коли нове покоління літаків увійде в експлуатацію, викиди CO2 гарантовано зменшаться » , — заявив президент Аліу.

Нові авіаційні стандарти становлять частину всебічного підходу США та інших країн-членів ІКАО до зменшення авіаційних викидів вуглецю шляхом розвитку технологій, оптимізації повітряних перевезень, використання альтернативного пального, та маркетингових механізмів.

Угода щодо стандартів викидів вуглецю — перша з двох великих можливостей зменшити вуглецеві викиди від авіації.

Другою можливістю є досягнення ІКАО домовденості про ринковий підхід до розробки літаків з нейтральним вуглецевим слідом після 2020 року. Якщо все піде за планом, до 2035 року ми уникнемо викидів кількох гігатонн вуглецю.  

Для КліматІнфо переклала та підготувала Ірина Стрельникова

Редактор: Ольга Дубина

Поділитись в соціальних мережах: